Bokmässan och den ömma modern

Jag har varit i Göteborg! Där skulle vi samla material till vårt pdf-magasin som vi ska producera på min lille utbildning. Jag sprang mest runt som en yr höna på jakt efter kändisar och bra ord. Men såhär har min tillvaro sett ut sen i onsdags förmiddag i alla fall:

På ditvägen passerade vi ett fint stationshus i Åmål.

Och Katri visade upp sitt föräldrahem i Majorna.

Här är vi hemskt peppade (rädda?) på Pastabuffé i Nordstan. Mömma!

Hamnade sen på Beyond Retro och svimmade litegranna vid åsynen av denna. Vilken fantastisk klänning. Som tyvärr inte en Karin fick plats i. Hittade dock en grön drömsk skapelse som ska attackeras med nål och tråd innan den får se bloggens ljus.

Linéa och jag gick till Juicekällan för att inta lite energi.

Fann en butik som inte öppnat ännu med en typisk Karinklänning i.

Maurits hängde med i vårt gäng som utforskade Götet.

 

Promenerade på avenyn, första gången för mig (überpepp på detta som ni ser)

Jag fick se Poseidon!! HEJHEJ!!

Och i torsdags startade Bokmässan. Vi satte oss längst fram på Martin Schibbye och Johan Perssons seminarie på förmiddagen.

Sen så befann man sig i detta virrvarr i två evighetsstressiga dagar.

Fick en bok signerad av Sara Danius till en farmor därhemma i Jämtland som älskade hennes sommarprogram. (AVDELNINGEN KARINS MEGAKURIOSA: Sara är ju nämligen dotter till barnuppfostransgurun Anna Wahlgren som bott i Gastsjö, grannby till min by. Och min farmor har undervisat Saras syskon. SLUT PÅ MEGAKURIOSA)

Sen trängdes jag för att se ett yrväder till människa.

För att sedan ramla in i Socialdemokratisk föredetta partiledare.

Och satte mig skräddare allra längst fram vid Schibbye och Persson ännu en gång.

Lyssnade till megabra författaren Gunnar Ardelius och Gustav Fridolin.

Såg dessa två sjukt ägiga töser som knutit fast sina sponsorballonger i håret. (tornet av ballonger fick tyvärr inte plats på bild, sry)

Knarkade fina hus i väntan på spårvagnar. Jag är förövrigt proffs på att blippa mitt kort och ramlar ej längre när spårvagnen rivstartar *stolt*.

Det blev kvällning och efter god Libanesisk mat med klassen hamnade vi på baren Glenn. Göteborg? Är ni en parodi på er själva?

Såg hamnkranarna i fjärran.

Och det blev fredag. Jag började dagen med att lyssna till Maria Sveland (vilken männska!) och sprang vidare till nästa seminarie.

För att sedan hamna på en signering med serietecknare Nanna Johansson.

Smög på Camilla Läckberg.

För att sen placera mig för att lyssna på Liv Strömquist. Ni vet hon som pratade mens i sitt Sommarprogram? HON! Svinbra!

Margret Atladottir recenserade tillsammans med en ekonom Blondinbellas bok ”Economista”.

OCH ÄNTLIGEN TOG MÄSSAN SLUT FÖR MIG. Rullade tillbaka mot Värmländska skogar med en överdoserad nivå av trängsel.

Det var så skönt att komma hem till Molkom. För mamma kom och hälsade på! Vi tajmade till och med så bra att den lastbilskörande kusinen passerade Karlstad vid lunchtid. Mamma, jag och Hugo åt svingod pasta på Vero, min än så länge bästa restaurang i Karlstad.

Sedan letade vi presenter till kusinbarnet som Hugo skulle åka hem till. Jag fann en sjungande Lady Gaga-tandborste innan vi vinkade hejdå till kusinen.

Sedan har jag och mamma hängt fett resten av helgen.

Promenerat och handlat byxor till byxlös tös. Så vinkade jag av den ömma modern så hon skulle hinna hem till Jämtland innan det blev ny vecka.

Så fint med besök och Göteborgsresa på en och samma vecka.

 

Det här inlägget postades i Foto, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

