Kris, lasagne och bokmässa

Min vecka är en liten händelsefylld sådan. I lördags avslutade jag Centerstämme-hänget med att investera i ordentliga skor för hösten och vintern.

Jag kom hem till två fina människor som lagade lasagne av vegetarisk sort.

Sedan åkte vi på älgsafari och körde vilse på skogsvägar många kilometer bort. Sedan hann vi med att dansa till klockan slog söndag morgon också. Det var prima.

I måndags skulle vi jobba med beskrivande texter. Jag gick en promenad med musik i öronen och skulle fokusera på ett av mina sinnen och sedan beskriva allt genom detta sinne. Min luktpromenad blev dock ingen bra berättelse. Bättre lycka nästa gång liksom.

Igår var det tisdag och tillsammans med tre taggade ärtor åkte jag till Magnor i Norge. Där deltog vi som kritiska journalister vid beredskapsövningen för norskt och svenskt samarbete inom räddningstjänst osv. Under dagen klättrade vi på krockade tåg och frågade ut poliser som inte visste riktigt vad de hette. Här kan ni läsa våra rapporteringar.

Skåningen i gänget har myntat ett uttryck i våra vokabulär: mög. Det betyder tydligen skit på skånska. Så det blev ju himla kul att vår skolbuss såg ut såhär.

Dagen i Norge var kaotisk och vi visste aldrig riktigt var vi skulle vara och vem vi skulle prata med, men det löste sig. Och stationshuset i byn var himla fint innan de krockade ett gäng tåg där framför.

Vi avlslutade dagen med att besöka det självständiga gränslandet Morokulien och roade oss med att stå i två länder samtidigt osv.

Och idag åker vi på Bokmässan i Göteborg! Vi laddade upp med fotografering på tågstationen i Karlstad och rullar nu mot intressanta seminarier och Håkan Hellströms hemstad. Fint!

Det här inlägget postades i Foto, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

