Dagarna

Min tisdag började med en sjukt långsam löptur genom Molkomswoodsen.

Fortsatte sen att fotografera inför en uppgift tillsammans med Linéa. Vi skulle illustrera ett äldreboende som blivit anmälda (på låtsas såklart) för vanvård.

I tisdags hände ju något magnifikt! Min lilla arga debattartikel som jag skrev under en upprörd halvtimma efter jag fick beskedet att jag inte fick rösta, publicerades i lokaltidningen. Eftersom ni älskar mig och allt jag gör, så kan ni läsa och beundra här.

På onsdagen hängde vi i Karlstad hemma hos Linéa och skrev färdigt uppgifter och intervjuer.

Så firade vi att det var onsdag med att gå på bio.

Själv hade jag inte riktigt tålamod för att tycka om filmen. Tyckte trailern var bättre. Men Edda Magnasson var magnifik. Och Sverrir Gudnasson urgölli.

Igår var det torsdag och det var dagen då min bil skulle återupplivas. Med hjälp av min fina elevhemsgranne Linda och pappas instruktioner så blev silvriga faran levande igen.

Katri och Linéa hjälpte till och fotade det lilla spektakel som var jag. I Klänning och klackiga skor mekade jag alltså igång bilen. Hur ball är jag inte? (Såhär)

För jag skulle på Centerpartiets stämma och lyssna på förhandlingar och debatter för vår lilla tidning. Och för nöjes skull.

Så gick jag en sväng genom Karlstad på jakt efter mat.

Landade på min lille stol och lyssnade på sjukt intressanta debatter om integration och försvaret.

Sen nu så är det fredag och jag ska hänga på CCC och Centerstämman ett par dagar till. Det blir kul!

Det här inlägget postades i Foto, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

