Värmlandsdagar som passerat

Det lilla Molkomslivet har tett sig som sådant:

Lyxat runt med mitt måltidskort. Helt sjukt att jag går runt och har flyttat hemifrån och får alla vardagsmåltider lagade till mig. Nu är jag istället paralyserad av lördagen och att behöva laga något själv.

Godmorgon-vyn över alla dessa fina människor som sitter i Östersund, Kälarne, Linde, Linköping och Gud vet var. Fint att man kan samla alla i mitt lilla internatrum på några få kvadrat.

Låg i gräset framför skolan och läste journalistbibeln en eftermiddag. Sommaren har inte släppt taget om Värmland ännu.

I torsdags hamnade jag i Karlstad och provade skor.

För att sedan titta på Sockerslott.

Och åka turistbuss från Gotland.

Jag antecknade flitigt.

Och hjälpte till att bära väskor.

Innan Malle med kompis och jag begav oss ut på restaurang-jakt.

Så tittade vi på Sveriges fulaste staty som tydligen står på torget i Karlstad. Tror att den är människor med snopp som röstat i den tävlingen. För: varför är det så fult att en tjej står på en soldathjälm? Tyckte den va fin och tuff, jag.

Väntade på buss.

Och igår satte vi upp löpsedlar för att informera om att vi kickat igång vår webbtidning Molkoms Tidning (molkomstidning.se).

Det här inlägget postades i Foto, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

