En sommar

Idag är sista dagen av augusti och därmed är sommaren officiellt slut. Min sommar har varit för hemskt jäkla fin och det är lite sorgset att säga hejdå till den. Vi kanske kan göra det tillsammans, så kanske det känns bättre?

Juni började med att jag fotograferade lilla kusinens studentbal.

Och syskonfotograferades en sista gång innan vi skulle spridas för sommaren.

Kerstin hängde med mig och pappa till Gävle.

Där vi firade den lilla studenten Maria!

Åkte tillbaka hem för en sista arbetsdag. Skolavslutningen!

Lillasyster Margit gick ju ut nian! Kalas!

Vi lyckades med en liten familjebild där på kyrkbacken!  Fast just då blev farmor utbytt med lillasysters bästis Linnéa.

Och dagen därpå åkte pappa och jag till Amerikatt.

Och bara gick branta backar i San Francisco och drack stora mängder milkshake.

Och for vidare söderut med den lille hyrbilen.

För att kolla Redwood-träd.

Och sedan dyka i kanalerna i Venice.

Och avslutade med valskutt i San Diego.

Kom hem en kort sväng för att sedan dra till Gotland, alldeles själv.

Det var så himla skönt!

Jag satt på berg och åt Marie-kex.

Och luktade på havet.

Och jag hängde med Hedvig.

Så kom Frida också!

Vi åt crêpes.

 

Hanna och Vanja kom också!

Vi klättrade på raukar.

Frida.

Och picknickade på militärbunkrar.

Vandrade Visbygator.

Och tog gruppfoton i en allé i solnedgången.

Men allt fint kommer ju alltid till sitt slut. Så även brudarnas Gotlands-vistelse.

Istället umgicks jag med mamma och mormor.

Och morfar och Erik.

Vi gick på Diggiloo och var coolast på plats.

Så for även familjen hem från Gotland.

Medans jag stannade några dagar till och fikade hejdå med mormor.

Så åkte kusinerna och Kerstin och jag till Helsingfors.

Och för någon vecka åkte ju jag och Tove hit till Molkom för att kolla om jag kanske fick börja på denna skola. Och det fick jag ju. Här är jag nu.

Och sommaren var så himmelsk och jag vill bara spela upp de fina delarna om och om igen. Men den kommer ju snart igen. Först ska jag njuta av koftor och varma skor och böcker och tända ljus. Och kanske leka lite Lucia. Tack för en fin sommar ❤

Det här inlägget postades i Äventyr, Foto. Bokmärk permalänken.

Kommentera

