Mölkömslive

Men herreguuuu vad dålig jag håller på att bli på det här med *blogupdate*. Timmarna, dagarna bara går och jag försöker anpassa mig till det lilla livet här i MÖLKÖM, som vi säg här i Värmlandsskogen.

Jag har tappat all dialekt jag hade pga umgås med göteborgare, värmlänningar, dalmasar och skåningar som gör min lilla kameleont-tunga litt förvirrad. Ska försöka uppdatera om livet här och framförallt måste ni ju få se bilderna från årets Finlandsresa – SOM NI HAR LÄNGTAT!!! (eller så är det bara kusinerna själva som längtat efter att ”Karin ska blogga om det någon gång”).

OKEJ NU SVAMLAR JAG. Men! Livet är bra. Jag bor i en korridor med nio andra i elevhuset Västan. OCH VI HAR EGNA TOALETTER!!?!?!? Det är bezt. Jag pluggar multijournalistik och har redan gjort bort mig ett antal gånger. Bland annat ägnade jag mina fem minuter av presentation av mig själv med att snacka om min fascination om Jon Olsson….!?!?!??!?!?

Men annars äre bra! Ni kan ju få en liten runda i det nya livet innan vi tar tag i allt annat som jag inte hunnit skriva om här….. Kass mobilkvalle, men det får ni leva med.

I söndags lämnade jag och basilikan lämnade Kälarne- peppade!

Mellanlandade hos dessa ufon (;)) till kusiner.

Sa hejdå även där.

Anlände till Molkoms Folkhögskola och VÄSTAN, det som är tänkt att vara mitt lille hem.

Och vi som bor här har lyxen att ha egen toa och behöver inte dela porslinstron med andra. WIN!

Dock har vi minsta rummen på hela området, men OJ SÅ MYSIGT. (Inte än här på bildn då)

MYZade till det med att bära in alla mina tvåhundraåttio kassar.

Här kikar vi in genom min dör och till höger är mina garderober och till vänster min toadörr.

Sen gick pyntarn loss. Hängde upp både sjömanskrage och favvoklänning på väggen, tillsammans med Vanjas kalasvimpel från Gotland.

Och jag hann snabbt stöka ner skrivbordet 🙂

Och jag har utsikt över det identiska internatet Östan.

Sen har jag utforskat motionsspåren i Molkom. Himla fina, men branta. Här lär jag hinna med ett varv eller två under året om vi säger så.

Värmlandsdimma på väg till frukosten (JA! jag får all mat lagad, 5 mål om dagen, måndag till fredag, ganska bortskämd JA)

I veckan åkte vi journalister på kollo till Fyrbo i Älvsbacka och spelade kubb och badade och skrev personporträtt om varann. Sånt där man gör på kollo.

Karlztad by night. Var vild nog att gå på IKEA, restaurang och bio sådär på fredagkvällen.

Viktiga meddelanden på tavlan.

I lördags spang jag och stekte haloumi (hann inte mycket mer…) och idag väcktes jag av ett sms som inbjöd till innebandyturnering.

Sen så provade jag på 7,5-kilometersslingan i promenadtakt med en Hanna i luren och sedan Filip & Fredriks podcast i örat.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

