Sagan om ”Så mycket bättre”-land

Som jag lovat så tänkte jag visa  ”Så mycket bättre”-land en tisdagskväll i juli. (Varning för partypics! OMG OMG Och kass mobilkvalle)

Det var såhär att kusinerna är ena fina fiskar som ville bjuda med kusin Karin på galej. Och jag tackade inte nej! Så vi for mot Burgsvik på södra Gotland, och någonstans där så svängde vi ner på en åker med den partyvan som var vår förfest/transportmedel/rullande bordell och parkerade. Sedan promenerar man några steg till gården Grå Gåsen där man spelar in det riktiga tv-programmet ”Så mycket bättre”. En bakgård med gamla kalkstenlador och ljuslyktor i träden och fezt på scenen.

Vi var ganska pepp. Och vi önskade innerligt att en av de hemliga kända gästartisterna var Oskar Linnros.

Kisspaus på landet.

Min släkt pluss soon to be ingifta släkt *stolt*.

Inne på området rådde MYZ.

Men det blev det ändring på. Bandet med Emanuel och Robin i spetsen kallar sig Så mycket Burgsvik är riktigt ösiga och duktiga.

Och så kom första gästartist: inte Oskar Linnros. Istället blev det första gången jag såg Gotlands-kult-bandet Smaklösa. Bra om man gillar vinvinglande farbröder  som sjunger om torsk.

Sen då: hemliga gästartist två: Oskar Linnros??? NEJ. Istället öste E-type med sin hypegirl Elin. Men det dög ju det också!

Så åt vi en korv vid ”Så mycket bättre”-ladan och rullade hem i efterfest-bilen skrålsjungandes på ”Ingen vill veta var du köpt din tröja”. Mycket bra kväll om jag får säga dig själv.

 

Det här inlägget postades i Äventyr, Foto. Bokmärk permalänken.

Kommentera

