Dagen då Frida kom till Gotland

På förmiddagen för en vecka sedan strosade jag längs rosengator och köpte mig en ny kalender.

Jag var lite pirrig, för på eftermiddagen skulle jag köra ut till flygplatsen och hämta upp en mycket bra människa.

Hon skulle få bo med mig här på detta bra stället.

Denna mycket bra person som anlände var Frida!

Vi började med att gå längs åkavägen (typ frånochmednu måste ni läsa vissa ord på gotländska, bara så att ni vet ;)) som går rakt ut över åkrarna bakom Lilla Vikare där vi bor.

Vi lagade en pasta carbonara och lyssnade på Joel Alme.

Och for till Visby hamn för att köpa glass!

Och spanade in Kallis. Viktigt att se ju.

Gick upp på klinten och kikade ut över min ruin, medans solen gick ner.

Det här inlägget postades i Äventyr, Foto. Bokmärk permalänken.

Kommentera

