En lördag för fyra år sedan och samma resa idag

Innan jag gick på Wargentinskolan och kallade mig naturare så spelade jag i det här fotbollslaget och var en mycket vilsen vänsterback.

Men jag gick också i en klass i en skola som hade ett utbyte med en skola i östra Tjeckien. Såhär sa vi hejdå när de tjeckiska gästerna åkte hem. Sen i maj 2009 skulle vi också ut och åka.

Jag var mitt vanliga fantastiska jag.

Och såg massa bra och viktiga saker: Berlin, Prag, Auschwitz…

Och jag hade som vanligt kameran i högsta hugg. Här är vi på väg till en pool i en tjeckisk by. Vi gick (puttandes på en rullstol) uppför ett berg och hittade minsann inte endaste pool.

Men det allra bästa var nöjesparken Hansapark i Tyskland. Åkte bergochdalbana som om det inte fanns någon morgondag.

Och något ännu finare är att min alldeles egna lillasyster också ska få åka på den här resan. Eller i alla fall en liknande. Så himlars roligt och bra! Så jag tycker ni ska ta och kika in på deras blogg här. Idag åker de och är borta i två veckor. Ha så jädrans kul Maggie MJ!!

Det här inlägget postades i Äventyr, Foto, Kuriosa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

