En onsdagskväll down Memory Lane

I onsdags satt jag ju och glassade i solglajjorna efter jobbet. Så här ball är man då. (Och så här långt har mitt hår hunnit bli medans jag hade det uppsatt i gympafröken-toffs)

Sen hann jag gå ca femton steg mot Skogsvägen innan den här filuren körde upp bredvid och undrade om jag ville ha skjuts. Såklart ville jag åka audi ända vägen fram till Amanda där det gamla Kälarne-crewet skulle tacohänga.

Så här såg vi ut 2007 typ. Med råcoola nyckelband i fickan och hoodies och trekvartsbralla och avgudade niorna på skolan, som de undersåtar till sjuor vi (jag) var. Lägg märke till min lugg som är bakåtkammad över mittbenan och fastnålad i nacken? Malin verkar också rocka den frippyn.

Och en till nostalgi-ish bild då: (dålig kvalle pga skärmdump från en film jag gjorde om vår vänskap *sååå creddig redan då*) klassresan till Trondheim i femman. Min outfit (som inte syns: allt från JC, förutom hoodien från Stadium. Coolare får man leta efter.

Madde var först på plats och hittade en gurka att hacka.

Amanda bossade vid spisen och ordnade mumsig tacoköttfärs.

Malin gjorde det hon gör bäst: underhåller. Denna gång med hjälp av min telefon.

Och här har ni mig i en lite mindre glamourös pose. Tröttgnuggade ögon men med sikte på att hacka tomat.

Och det gick ju bra för vi fick till en liten buffé av goskålar.

Men tacofrosseri räcker ju inte. Så vi löpte hela linan och traditionsgjorde en kladdkaka med obligatorisk langning av ingredienser genom Amandas stora kök. Istället för ströbröd hade vi kokos i botten och det är ju så mycket godare än ströbröd, varför kommer jag aldrig ihåg det när jag bakar själv?

Malin paxade slickepotten.

Madde hittade en sked och länsade bunken på smet hon med.

Och Amanda skrattade mest åt vilka tokstollar vi är. Fast vi är ett gäng himla bra tokstollar som spelade TP till jag vunnit (!) och vi blivit trötta på varann för denna gången. Så kramades vi hejdå och fick höra Maddes fina partybil dunkadunka och ta sikte på Fugelsta innan Malin skjutsade hem även mig och en fin Kälarne-crew-kväll var till ända.

Det här inlägget postades i Foto, Skriverier & tankar, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

