En söndag som sprang ikapp

Igår vid den här tiden hade jag fotograferat konfirmander, ätit en smoothie och sprungit en sväng och strechat till fin musik på verandan alldeles endorfinstinn. Men nu. Idag är det söndag och den där peppiga magkänslan är som bortblåst. Här är det maj, men i mig är det fortfarande aprilväder och jag vet just nu inte hur jag ska få det till finväder. Istället pillar jag med presenter som ska åt olika håll.

En fin sak är att jag bokat båtbiljetter till mig och en bil för att åka gotlandsfärja och det känns så himla bra att ha det framför sig. Massa timmar och dagar på den där ön som jag fått alldeles för lite av på sista tiden. Ett miljöombyte, lite annan luft och massa kalksten. Dessutom ser det ut som fler fina människor kommer och hälsar på. Åh. Jag är kanske bara lite sommarsugen och besviken på den långsamma våren här i Jämtland? Det är kanske det som är felet.

Vi längtar till sommaren med Noonie Bao tycker jag. Mitt allra bästa knep för att sätta ljud på känslor just nu.

Det här inlägget postades i Karins Tub-tips (youtube-klipp), Skriverier & tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

