En liten uppdatering ur det lilla livet i mobilen

Sen sist då: carpe diemade vid Ansjöns sydöstra vik. Tittade på moln osv. Mycket huvudrensande syssla sådär på en söndag för snart tre veckor sen.

Någon dag senare såg sjön ut såhär. Syns jättedåligt men det är då ett medelhav OVANPÅ isen. Kunde vada i det om jag kände för att få lite Greklandskänning liksom. Men gjorde inte det pga tycker det är prima i Sverige.

Här är min monotona nuna och min lilla håruppsättning som raserade mitt när jag hade lektion i feminism och etiska frågor. Var fint en stund i alla fall.

Gjorde en äggröra och mannagrynsgröt på min lediga torsdag.

Sedan gav jag mig in i datorernas värld. Jag tycker som att jag är ganska haj på datorer, men har stött på ordentlig patrull då jag formaterade min hårddisk fel och nu får ingenting plats. Vet inte vad jag gjort och inte hur jag löser detta. Alltid trevligt att sitta och svära till en datorskärm, eller?

Bäddade ner lillasyster bredvid mig och såhär söt är en femtonåring som heter Margit.

Sedan tog jag på mig allt fint jag hade pga släpat runt i tråkiga kläder alldeles för länge pga kände inte för något kul. Allt detta fina: röda kappan, vårskorna, hängselkjolen och även en stund: blomsterkransen. Hade ju liksom tagit fasta på att det var lördag och ledigt och jag skulle träffa Frida som var hemma från USA!! Men det där med att fotografera fick hon sköta, så det blev ingen bild på henne.

Föräldrafritt!!! Mami och papi hade åkt på lakritsmässa och göttade sig i Stockholm och systrarna gjorde trerätters och hade det himla prima.

Och mamma och pappa kom hem med ny bil, dock bara en för att provköra, men ändå. Den tog syskonligan till Hammarstrand för att köpa glass på söndagskvällen.

Läste en bra bok. Kan berätta mer om den sen.

Hälsade på lillasyster i Östersund och hittade ett fint foto på tvättlinan som jag hängt upp.

Fredagsfika med avokadomacka och Kristendomen.

Vårpromme.

Hittade dessa.

Och plockade likt en galen.

För att fylla min kossa-kopp (loppisfynd!)

Och i tisdags firade jag valborg med tre små rätter, Hanna och filmen ”Oblivion”. Här har Hanna tagit fram sitt anteckningsblock med bra saker, och saker som hon undrar. Funderade om vi faktiskt var radikalfeminister men kom fram till att det var vi inte riktigt. Än.

Och det blev ett par nya skor att gå/springa/lufsa i.

Då vet ni vad jag har haft för mig. Ciao!

Det här inlägget postades i Foto, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

