Kruskalas och frasig brudklänning

Jag fyllde ju tjugo i fredags och kunde ju då inte fira med familjen, så igår ställde vi till med kruskalas hela båda familjerna Jonsson på Söder- och Villavägen.

Jag fick två mycket tjusiga buketter.

Och mitt lilla kakfat invigdes med både gifflar, kubb och biskvier.

Och födelsedagstårtan var en mycket god schwarzwald-historia.

Och det skulle ju fotograferas, mig och mina presenter och gåvokort. Så här har ni en som har feber och halsont efter nattågsåkande och högskoleprovsskrivande och stockholmsvistelse, pigg värre!

Och systrarna fick ju också presenter av mig, från stora huvudstaden! Kerstin (som älskar zebror) fick sig ett par kungliga solglasögon.

Och en pojkvän som växer om han får bada lite. (work in progress härdå)

Och Margit hade klippt sig kort medans jag var borta!

Och Kanel plågades som vanligt av sin matte.

Hon är inte nådigt någonstans den dära zebraälskande damen.

Efter kruskalaset följde vi med farmor hem.

Vi rotade i garderober och skåp och provade klänningar. Margit kröp i farmors brudklänning och gick så försiktigt hon kunde.

Och sedan försökte vi få ur lillasyster ur klänningen, vilket var en svårare historia. Sedan var det kvällning och det bjöds på födelsedagstacos och sen var det inget mer med den söndagen.

Det här inlägget postades i Foto, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

