Klisterbesatt på en långfredag

Igår gjorde jag något som jag saknat ett tag. Jag klistrade som om det inte fanns en påskafton efter just då. Jag klistrade ledsna gamla kakburkar med tårtpapper och röda rosor på ett svart diadem. Man kan vara noggrannare än jag, men tyvärr inte jag själv… Därför så syns små skavanker und so weiter. Men nu har min strumpebyxsamling ett lite finare hem där de står i garderoben och ännu en blomsterkrans har skapats. Fint sätt att fira Långfredag tycker jag. Jesus sägs ju ha haft en törnekrona där på korset, och jag skippade ju bara den taggiga delen på rosväxten. Så här såg det ut i alla fall om ni undrar:

 

Det här inlägget postades i Foto, Pyssleri. Bokmärk permalänken.

Kommentera

