Det har börjat snöa och tårarna som aldrig ska torkas

Jag tror jag har blivit alldeles tokig. På tre dagar har jag läst två böcker. Har inte hänt på år och dagar. Dessutom två mycket bra böcker. Andra delen av ”Torka aldrig tårar…” är ju… Ja jag vet inte vad jag ska skriva. Tycker det är det så viktigt ämne och en så skickligt berättad story. Sen så vet ju ni att jag är svag för Benjamin & Rasmus sedan jag såg filmatiseringen. Men boken då: grät offentligt på café i söndags. Bra ögonblick!

Sigge Eklunds pappa-son-roman eller barndomsuppgörelse tycker jag också är ett stycke skickligt uppbyggt hantverk. Inte lika greppbar känsla, men jag är så svag för Sigges beskrivningar. Dessutom känner jag igen mig så enormt i de översvämmande känslorna och att se och vara i ”gamla”, redan upplevda ögonblick. Äh nog med svamleri ifrån mig. Bra lästips till er, om ni har en par tre timmars solgassande mars-ögonblick att offra.

Och allt detta bistår mitt lokala bibliotek med. Hurra för lånekort!

Det här inlägget postades i Foto, Kuriosa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

