Kakfatspyssleriet

När jag var på den här loppisrundan häromsistens, då fann jag ett gäng tallrikar, ljushållare och vaser i glas. Och eftersom jag hade med den stora pysselinsporationskällan så kom jag att tänka på hennes (Toves) kakfat där hon klistrat ihop massa tjusigt till ett kakfat.

Det man behövde var (i mitt kakfats-fall) tre tallrikar i olika storlek, preferably av glas, och en tub med glaslim (funnet på Clas Ohlsson för 65 kronas)

Så kollar man om vasen ska klistras upp eller ned. Vilket fat som ska stå i botten och i toppen.

Sen så håller man fingrarna i styr och agerar snabbt. Limmet torkade på några sekunder så det gällde att vara skärpt. Men ett av mina fat var lite ojämnt i botten och därmed hade han lite svårt att bli kompis med sin vasbuddy som skulle klistras på inunder honom. Därför klistrade jag lite mycket och fick då hålla fingrarna i styr en stund, pga att allt skulle torka en lite längre stund.

Men så till sist!

Tada!!!!

Äntligen håller jag på att omvandlas till den förpensionerade tant jag vill bli! Välkommen på kruskalas snart!

Det här inlägget postades i Foto, Kuriosa, Pyssleri, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

