Loppislördagen, Antondyrkardagen och mello-rödbetorna

Igår var det lördag och då passade jag på att möta upp med bönan Tove. Hon hade lovat att ta mig på loppisrunda och eftersom jag aldrig riktigt fastnat för hela loppis & second hand-grejen men haft ett litet sug efter att FYNDA så hakade jag på. Tove var mest glad att få åka volvo, som ni kan se nedan:

Så mycket pepp som ryms i denna kvinna alltså (!!!)

Porslinshyllorna blev vårt favorithäng. Blir lätt så när pingstkyrkan har en himlans massa koppar och fat och skålar med rosor och hästar och blåa mönster (a.k.a sånt jag blir knäsvag av)

Toves ypperliga pajform som också funkar som inramning av pretty faces.

Ett urval av mina fyndz (gick bananas tydligen): kjolgalgar, galgar, kristallskål och bästa brickan ever.

Men man hinner inte fynda hela dagen. När vi betat av Östersunds bästa häng: Pingstkyrkan, Röda Korstet och min favvo ”Loppis på gården” (pga rakt, fina rader och prydligt /MVH ordningssam ibland) så for vi och shoppade hela ICA Maxis grönsaksavdelning. Också bra häng, för övrigt. Lite jobbigt bara, då jag var sjukt kissis om ni ville veta. Men allt blir ju lite plågsamt då, så får ge grönsaksavdelningen en second chance.

Vi hamnade i alla fall hos Tovis och axlade av oss våra tunga kassar. Ser ni hur tjusigt damen bor eller?!

Tove + lägisen.

Men så kom vi till det allra viktigaste på dagen: hänga upp Anton. Vi skulle ju mellohänga till kvällen och jag hade ju (som ni redan vet) skapat ett stycke altartavla, dyrkansattribut eller helt enkelt: en vimpel med bilder av Anton Ewald.

Tove avslöjade att hon inte (!!) tänkte rösta på Anton ikväll, pga ville ha honom för sig själv (good luck tänkte jag, han har 90 000 följare på instagram). Jag röstade upp min kosing på denne herre i alla fall.

Ser ni hur söt eller??? /Karin 11 år.

Men att pussa på vimplar kan man ju inte heller syssla med hela dagen. Tove fick åka volvo igen och efter ett varv runt ett berg så hamnade vi här vid Utkikstornet på Frösön.

Mäktig utsikt och också vår kompiz Hannas jobbhäng.

Här har ni henne!

Hon hade så fint läppstift och sjöng Kent så fint, så hon får faktiskt två bilder på rad!

Men det skulle ju lagas mat. Tove hittade mixern och Hanna och jag fruktade lite för våra liv. Tove återfick sina sinnens fulla bruk och vi åter gick till bönsalladerna.

Jag spanade lite ut genom Toves ypperliga spanarfönster. Sånt sjukt spanarläge.

Till kvällningen skulle vi inmundiga något så gott som kokta rödbetor med chevré. DOG SÅ GOTT.

Annat mumsigt & trevligt vid bordet: guacamole och citronvatten (förutom Hanna och & Tove dårå)

Sedan blev det photosession framför Anton.

Skrevgreppet prövade vi oss på.

Sedan detta med att lyckas hoppa samtidigt som blixten. Funkade sådär.

Finemang!

Och även fast inte Anton vann så blev det ju mycket bra ändå, denna mellokväll & loppisrundedag.

Det här inlägget postades i Äventyr, Foto. Bokmärk permalänken.

Kommentera

