Gå vilse i det världsliga & Ewald-vimpeln

Vet ni vad? Jag tycker Melodifestivalen, den extravaganta mellon är alldeles fabulös. Urhärlig. Och såklart jättesvennig. Men den samlar oss allihopa inför något jättevärldslig men ändå hur viktigt som helst. För vi skänker pengar när vi röstar. Engagerar oss i vem som ska vinna. Vem som inte ska vinna. Alla blir på något sätt involverade. Så sprider det ju lite schlagerglitter över oss på soffan i underställ. Ger något extravagant till det gråa. Är inte det hur fint som helst?

Så släpp lite agg mot mellon. Släpp in det världsliga och gå vilse i det. I alla fall för i kväll?

(Som ni ser har jag redan gjort det, med min egenhändigt producerade vimpel med Anton Ewald och jag vet att ni älskar mig för det, trevlig kväll 😉 )

Det här inlägget postades i Foto, Kuriosa, Skriverier & tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

