Claras lista

Snodde en lista från Clara.

Vilken dag är det idag?
Måndag ju, och lyxigt nog sportlov även för en lärarvikare. Bra magkänsla på det.

Om du var en emoji vilken skulle du vara då?
Överanvänder han med euforiska tandraden. För känner mig stundom så. Annars hen med rosiga kinder, eller möjligen den litte bittra.

Vad ska du göra ikväll?
Well, familjen har antingen lagt sig för börjar jobba tidigt imorgon, eller trötta pga skidåkning. MEN JAG VETTNI, jag ska va uppe länge hade jag tänkt. Se ikapp min lilla fina lista på bra filmer som jag vill se/se om. Kan kanske visa den sen för er? Eller kanske rentutav visa vad jag konsumerat sen sist. Mycket bra nivå på detta kan jag lova.

Säg två bra uttryck!!
STRESSEN PRESSEN… Uttryck??? Vafasen har ju några i huvet men dom komm ju int fram nu elle. Men annars tycker jag några bra ord är: eljest, prima, galant. Jupp.

Vad blir du glad av få höra att du är?
Allmänbildad (utan att låta som ett skällsord pleaaase), härlig, snäll? Duktig på något, typ skriva, fota, det jag jobbar med, laga mat, baka, att få saker gjorda (som den flicka med ”duktig-flicka”-komplex jag är)

Vem saknar du? Just nu har jag det ganska bra här i min skinsoffa. Men om ett tag väller det säkert över mig. Alla som flyttat bortåt, äventyrar och bor en bit ifrån. Allihopa. Sådär som dom sjunger i den där nya hitten, va heter den? ”Let her go”: ”Only know you’ve been high when you’re feeling low 
Only hate the road when you’re missing home”. Tänker jag dårå.

Något som är asbra att ha: Ork, kreativitet, kompizar, systrar, ett kall?

Vad är du bra på?Jag hatar denna fråga. Är så dålig på att ta komplimanger, och dålig på att klappa mig själv på huvudet. Det sitter ju så långt in såntdär. Men jag är en jävel på köttfärsås, och carbonara.


Vad vill du ha?
En inbokad resa och en kamera + objektiv jag kan utan och innan.

Vad är du dålig på?
Höra av mig regelbundet. Vara spontan.

Vad tänker du baka i veckan?
Tänkt norrlänningstekaka och bullar.

Hur ser du ut när du är nyvaken?Knuten på huvet är på sned och jag ser lite ledsen ut.

Vem är du kär i just nu?Ja den där Anton Ewald är ju något alldeles extra. Skulle ju inte grotta ner mig i mellon i år. Men det gick ju bra. Galendansar till denna och gillar alla denna herres bilder på instagram. Så helt frisk är man ju inte. Men: sjukt bäst dans och 50-talsflirt så jag avlider en smula.

Vad var det första du snodde? Är ju världens präktigaste och PK ibland, men alltså: jag har tagit en blomkrukssten ur en trasig påse på en affär (!!!)

Vad har du tänkt göra länge men inte gjort? Göra färdigt det lilla digitaliseringsprojekt som jag startat. Scannatknappen och jag måste bli kompisar snart. Sen så borde jag ju ta tag i detta att boka en slags resa.

Vad bävar du inför? Att klicka på ”Ansök”-knappen på antagning.se. OCH hitta något slags boende.

Vad händer i helgen? Gud jag är en så BUSY-girl. Ska mellokolla med två bönor och shoppa litte är det väl tänkt 🙂

Det här inlägget postades i Kuriosa, Skriverier & tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

