Massakerade björkar och naturens krafter.

Idag har jag arbetat med naturens krafter och tillgångar. Eller ja. Har fajtats mot träningsvärk i biceps och med frusna träbitar.

Det skulle bli en slags massproduktion av ljuslyktor i björk sedan jag fick idén i en affär som sålde sånahära. Men eftersom man vill jobba för att få resultat (eller något i den stilen) så tog jag saken i egna händer (bad pappa hugga några björkar).

För att jobba med björk och för att få en lykta som slutprodukt behöver du en björk, hammare, skruvdragare med storborr, arbetshandskar och ett stämjärn.

Sedan kan en snickerboa vara bra att ha. För man tjänar på att låsa fast björken i en arbetsbänk när man borrar, hugger och sågar.

Såhär ser det ut när man borrat med specialborren. Sedan bankar man på med stämjärnet tills man blir nöjd. Så sågar man av önskad höjd på lyktan.

För att dessa lyktor inte skulle vara alldeles brandfarliga köpte jag enkla glashållare för värmeljus, som man hittar på IKEA, tolv för en tjuga, här.

Så masakerade jag björken. Hackade och stog i och sådär.

Helt okej resultat enligt mig!

Det här inlägget postades i Foto, Kuriosa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

