Senaste dagarnas faktum

Senaste dagarna har faktiskt sett ut såhär:

Körde på köttfri måndag (OCH ONSDAG, faktiskt) och lyckades med en splendid auberginesås. Fanns i förra veckans ICA-kuriren som jag fann hos farmor.

Sen blev jag ju som lite däckad. Kollade television på paddan. Hemskt smidigt för sjukling med svag motorik. Man ba: ”dutt” så har man massa underhållning pga pekfingertryck.

Återfann videoklipp där jag sjunger Gaga. Tydligen spelade inte webcamen in ljud och allt så bara himla konstigt ut.

Scannade lite bilder en stund. Kusin Hanna och Kerstin i charmig ålder.

Igår kom pappa hem med temlor. Kunde nästan inte bestämma mig hur jag skulle äta den. Blev på pappas vis: hetvägg.

Margit mulade.

Och idag har det varit så kallt att näsborrarna frusit igen.

Men himlans vackurt vare.

Som tur var fick jag insupa lite kyla och vacker januaridag, pga var matvakt och fick spatsera de hundra metrarna till hotellet där skolmaten serveras. Var klädd i pigga färger idag.

Och imorn tänkte jag åka in till la stada. Om bilarna startar, osv.

Det här inlägget postades i Foto, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

