Karins provkök

Igår skulle jag försöka mig på det här konststycket att göra köttbullar själv. Har ju som sagt köpt mig ett exemplar av Per Morberg husmanskost-kokbok, så nu ska här lagas. Det räckte ju som inte med att pröva kötbullar. Det blev alltså: älgfärsköttbullar (liknade mer biffar när jag var färdig), potatismos, pressgurka, gräddsås, äppelpaj och egengjord grumlig vaniljsås. Så såg det ut inför lördagsmiddagen på Södervägen igår då: (om jag lyckades eller ej spelar ju mindre roll… Allt gick ner i alla fall!)

Det här inlägget postades i Foto, Karin kockar, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

