Konferens och dekadens

Så här förfallen är man efter jullov och när man kastas in i någon slags verklighet (?).

I två dagar har jag samlat vuxenpoäng på hög. Jag har med skolan och arbetslaget som jag numer ingår i (!!!) tänkt nytt och annorlunda. Ätit en hel massa och haft fikat som hålltid på dygnet. Försökt få ordning på det virrvarr som kallas min planering och pratat stort och yvigt om medborgarförslag och värdegrund och arbetsbörda. Känns lite som att man åt kakan som fick Alice att växa när hon spatserade runt där i Underlandet och blev så mycket större att hon inte kunde öppna dörren, än mindre ta sig genom den. Annars så har salarna och korridorerna jag vistats i, varit min faders skogsvetarskola. Lite tokigt att släppa på trycket med samma kakelplattor i kring sig som han stirrat på under sina utbildningsår.

Sen så har jag en ny rolig sak som jag tycker är kul, kanske visar var det är imorrn.

Det här inlägget postades i Kuriosa, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

