Konsumtionsoffer och drömzebran

På något vänster hamnade Kerstin och jag i bilen och styrde den mot kusten.

Idag kändes nämligen som en ypperlig dag att inta ett köpcentra inte alltför långt ifrån våra hemkoordinater. Man hinner typ sjunga igenom sju Gaga-låtar, tre Markus Krunegård och fem Mumord and Sons innan man är framme.

Jag FYNDADE. Eller ja utrustade mig med underkläder och byxa pga springer fort så kläderna hänger inte riktigt med. Hamnade i en soffa på IKEA när Kerstin gick loss i visningsrummen.

Det här köket ville na ha till exempel.

Men hörrni? IKEA? Först är allt så himla billigt och man blir frälst och så, sen blir man bara så matt av allt. Fick ju ont i magen av alla lampor av billig plast och stekpannor för nitton sjuka spänn. Ska det vara så? Vallades i alla fall varvet runt, likt Kamprad önskat. Hittade värmeljus och hållare till dessa, för nu ska fröken pyssla ihop en ny slags lykta. Ett fotoalbum flög med av bara farten. Men sånt får man ju räkna med när allt billigt trycks upp i fejan på sig.

Men här har ni konsumtionsoffer numero uno under dagen. Lägg märke till tröjan som hon stod iförd när jag fann henne framför denna zebra-tavla: ”jag ÄLSKAR DEN”, ”jag ÄLSKAR ZEBROR”.

Trots mina försök: ”är han inte lite stor”, ”kommer du inte ledsna?” så fick han följa med hem.

Så en zebratavla, trosor, värmeljus och några lyktor rikare blev vi allt idag.

 

Det här inlägget postades i Foto, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

