Vad mitt norra öga skådat

Lokaliserat längst norröver på min telefon, en bit åt väst, infinner sig en kameralins som följer nästan varje steg jag tar. Förutom då jag tankspritt förlagt denna ägodel så är den med mig jämt. Därför har den hunnit föreviga dessa ögonblick sedan det var torsdag:

En biljett till ett visst ställe, som jag ska till med en viss person, vid ett visst tillfälle och vi skall se en viss föreställning.

Jag lekte jultomte och bar med mig mina egenhändigt vikta askar och paket inslagna i tapet.

Torsdagen över Västanede var såhär vacker.

Och så här vacker var kvinnan som bjöd mig på te och lussebulle.

Gick en annan promenad för omväxlings skull.

Lagade mat åt mellandags-rea-shoppande familjen och dukade bordet med familjens bästa detaljer: mjölk, köttbullar, gräddsås, iPad och tass-salva.

Margit och hennes BFF Linnéa hade köpt två likadana outfits, denna dock i olika färg.

Hamnade på klassåterträff på fredagskvällen. Träffade Jennifer.

Och Freja som vi hängde hos. Ytterst nostaligiskt, pratigt och jobbigt för en asocial själ som mig själv.

Så jag kom hem och tog den där smått fantastiska promenaden när solen visar sig. Eller ja, först tog jag en innedag och rensade hårddiskar och sånt, men det vet ni ju redan, och det var inte vackert.

Det här inlägget postades i Foto, Var Dag och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

