Jag ger er kulinarisk morgon

Min kusin Anna är en mästare på att kombinera bra saker så att de blir goda tillsammans. Bland annat har hon gjort en Supermacka med en himlans massa gott på. Bara för att det är nyårafton och jag önskar er lika goda dunderfrukostar eller mellanmål i framtiden så delar jag med mig av hennes JÄTTEGODA recept. Här har ni Anna:

Du behöver: cream cheese (typ Philadelphia), Polarkaka, Pepparsalami, prästost, soltorkade tomater (viktigt med Ridderheims!!) och några verktyg.

Först brer du cream cheese på brödet. Idag blev det en laktosfri variant för mig då några i hushållet undviker laktos.

På med prästost!

Och salami.

Sedan kommer det viktigaste steget, OBS viktigt med Riddeheims solisar! Mitt lokala ICA har tyvärr inte deras sort, så jag får en tripp till Hammarstrand och stooora ICA Supermarket på köpet.

Solisarna är hemskt goda men oljiga, så jag brukar skära upp dem i en tallrik, så rinner lite olja av på köpet.

Vips så har du en supermacka!

Bara att vika ihop och mumsa på! Garanterad godhet och mättnad efter detta steg.

Det var Annas Supermacka, det.

Det här inlägget postades i Foto, Kuriosa, Var Dag och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

