Tjugohundratolvet två

Precis såhär var mitt 2012 från maj tills det blev augusti:

På sista april flög hela familjen till Gotland för att fira dop för vårt första kusinbarn: Hailey. Firade in våren på riktigt med påskliljor och tussilago en evighet innan den kom till Jämtland.

Bara dagar efter gotlandsreseriet så bar det iväg till att möta våren i Gästrikland hos de solglasögonprydda damerna Anna och Maria. Chilledillade och hoppade i forsar, som sig bör.

Så kom damerna och hälsade på oss.

Så kom del två i tårtätandet: Margits konfirmation och huset fullt av gotlänningar och gävleborgare. Vi livetwittrade från gudstjänsten och gratulerade konfirmanden.

Mamma fyllde femtio och mormor åttio och fick både digitala fotoalbum och guldhalsband.

Det kalasades för mamma med äta-rem-tävling, buffé och kompisar.

Vi slutade tidigt från fotografi-lektioner och akrobatiserade och fikade för att fira.

Det balades för oss.

Och balades för Johanna och Amanda.

Carro och jag spanade på söta par och snygga karlar.

Vi firade ännu mer med Körfältsgrill och mössorna var på.

Och DEN DÄR DAGEN kom. Fint, gråtit, skrikigt och alldeles, alldeles underbart.

Jag jobbade, jobbade och drog en natt mot Gävle för att hinna åka färja med kusinerna.

Vi åt på finska Vapiano och gick Helsingforsgator i år igen. Prima.

Lärde Olivia att åka vattenskidor. Jobbade ännu mer.

Gick på Döda Fallet-teater med farmor och farfar.

Hälsade på Margit på sommarjobbet i kyrkan där hon guidade.

Iklädde mig detta varje dag typ hela tiden.

Firade några timmar ledigt med bad och glashushäng med kusarna.

Såg ut lite såhär på balkongen där jag levde under sommaren.

Åkte på kruskalas.

Såhär bra tyckte vi om det.

Gick på promenadteater med vittror och militärer och spelemän.

Fikade världens godaste räkmacka med Hanna på sommarens varmaste dag.

Sa grattis och åt tårta på Maddes födelsedag.

Speglade mig på färjan och for mot Gotland.

Kusinerna Hägg-Jonsson.

Så fick vi träffa Hugo och Hailey också.

Kom hem i tid för Storsjöyra:

Tove och jag var typ supermega laddade.

Där jag träffade herr Hassle och dansade till Krunegård.

Krigsmålade oss och laddade med chokladbollar innan vi intog Boda Borg.

Päronen firade 21-årig bröllopsdag och farfar och farmor firade 54-årig.

For på små utflykter i grannkommunen med lillasyster. Kollade vattenkraftverk, indalsälv och åt glass.

Så for jag på retreat i en dag innan jag bytte jobb.

Det här inlägget postades i Året som gått, Foto, Skriverier & tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

