Tillbaka till framtiden

Det är ju så att jag har privilegiet att jobba på en skola. Detta år går min yngsta syster i nionde klass och står därmed för årets Luciarevy, ett hallaballoo med sketcher, luciatåg och amatörteater, allt till förmån för klassens skolresa. På min tid då jag stod där på scenen var jag en öm moder som rullade köttbullar dagarna i ända och hade drömmar om att dansa balett. Ni skulle sett mig! Framförde Svansjön i trikå och knallrosa tutu. Min klass resa gick en sväng genom Europa (skrev om det 2010). I år var temat framtiden och framtidsyrken: ”Tillbaka till framtiden”.

Vi fick se duell mellan Volvo och Scania-förare med fabeläss för skryteri och triumferande.

Lillasyster Margit fick prova på jobbet som sträng bibliotekarie som bad gästerna att dö tyst.

Sedan kom prästen med kyrkans nya ledord: kort, rappt och snabbt. Lillasyster som var församlingsassistent giftes bort.

Det hela avslutades med en ganska populär dans, och låt. Här kan ni se ett hopkok från tillställningen:

Luciarevy from Karin Jonsson on Vimeo.

Det här inlägget postades i Foto, Karins Tub-tips (youtube-klipp), Kuriosa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

