Sen senast – deluxe

Ja vi försöker väl mjukstarta med en liten deluxeversion av vad min juppinalle, fåån, lur eller hur man nu säger, har sett på sista tiden.

Först hamnade vi på farfars julkonsert med hans kör. Det var jag, Hanna och farmor som satt där i en bänkrad och sippade glögg. Farfar ser ni till höger i fint vikt krage. Hanna besökte för övrigt mig och berättade om konflikten i Israel för eleverna jag har undervisat i samhällskunskap. Sjukt snällt av henne och lyxigt för mig med exempel från verkligheten att visa upp i klassrummet.

På detta stirrar jag ut varje dag när pappa ringer om matsituation och handlarlista. Sedan fortsätter jag och gör sånt där som man nästan inte tror att man får göra när man är nitton. Fast på ett bra sätt. Sådär så man känner att man har ansvar, litas på och växer en decimeter.

Så packar man ihop sig och pluggar i öronen. Lämnar skolbyggnaden bakom sig och lyssnar på denna säsongs spellista.

På luciadagen packade jag in en farmor och mig själv i bilen och styrde mot stan.

Vi spanade in Palmcrantz Luciakonsert, mitt tredje år på tillställningen. Mycket fint.

Tog oss en fika hos lillasystern innan vi for hemåt.

Kusinerna kom på besök. Vi spelade konsert hos farmor. Just här står Kerstin för  nävehorns-spelandet. Om jag inte minns fel ackompanjerades ”Smoke on the water” på piano och banjo också. Ni skulle hört den musikaliska nivån på detta spektakel.

Julklappsinslagningen.

Min egen julklapp till mig själv. Japp, ännu en kamera att bråka med.

De sista julklapparna inhandlades och vi tog och åt tacorullar och pizzor i stora lass.

Och jullovet startade på riktigt! Fast är oroväckande stressad ändå.

Promenerade långt.

Med fläta på sned och podcast i öronen.

Julgransleverans.

Försök till avslappning. Skummigt värre.

Det här inlägget postades i Foto, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

