Tre dagar i december

Mina tre senaste decemberdagar har visat mig arktis-dis och julbords-dimma. Lite såhär har min telefon upplevt det:

Kerstin och Kanel pluggade matte.

Vi julbordade loss på skogsägarnas årliga frosseri. Drack tre liter julmust och åt en himmlans massa ägg.

Farmor, farfar och farfars kompis Lars-Erik var våra bordskompisar.

Och jag visade farmor och Margareta hur man tar bilder där man ser sig själv. Fint!

Mötte arktisdis och solen stog alldeles i nivå med marken. Det är sjukt hur lite han orkar gå upp nuförtin, den där solen.

Gick på julkonsert för farfars kör. En trevlig tillställning med varm glögg i nordpols-vädret.

Så fick jag skjuts hem från skolan i herrgårdsvagnen. Det var de senaste dagarna det.

Det här inlägget postades i Foto, Var Dag och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

