Om det är så, då kan världen stanna precis nu.

När ni läser det här så kan jag ha missat ett tåg, försovit mig, förvillat mig i Oslo och tappat bort min syster. ELLER! så står jag och INSUPER, UPPLEVER, SKRIKER på en arena. För det är i alla fall planen. Alltså att hinna och att se, känna, lyssna, skrika. Inte det där hemska att villa bort sig och missa tåg. Det är bara katastrof-Karin som försöker bromsa uppladdningen lite. Hon säger att jag ska ta det lugnt. Att jag inte ska förvänta mig för mycket. Att jag ska gå in i allt med blanka blad. Men det är faktiskt ganska svårt när hjärtat slår fortare än ljusets hastighet och allt ögonen ser är vackert.

Håll tummar, lår och tår. Knip ögon. Hoppas, hoppas, hoppas. Önska. Be. För allt jag önskar mig nu är att Lady Gaga inte ställer in. Att hon står på scenen just nu. Dansar och ber oss i folkhavet att vara oss själva och skita i resten.

För om det är så, då kan världen stanna precis nu.

Det här inlägget postades i Äventyr, Jag är född såhär (Gaga). Bokmärk permalänken.

Kommentera

