I fredags och bra saker som man måste tänka på nu.

En fredag innan denna vecka började. En bro innan snön föll ännu en gång.

Numer lever jag ännu mer innästlad i vikariebuskaget. Vid skolan jag går korridorer fram har jag nu fått ännu mer ansvar och tvivel på mig själv. Så är det ju slutet på november. Vem kom på det förbannade påhittet? Mörkt när man vaknar, mörkt när man går till skola och jobb, mörkt när man kommer hem. Alltså Norrland, Jämtland, Mörkret ni ligger illa till idag.

Men vi ska ju se saker från den ljusa sidan, så vi räknar på lite bra saker:

  • på fredag firar byn julmarknad (HALMBOCKAR OCH GLÖGGGGG!!!)
  • på söndag är det ju första december = JULKALENDERN BÖRJAR
  • massa kompisar kommer hem från äventyr snart
  • snön borde ju anlända ordentligt inom snart framtid (pulkasugen juuu)
  • det är snart helg igen, och då ska man ju på dop

Sedan tog fantastin slut. Måste knyta mig nu. Men vi hörs världen, ha det gott (och håll ut fastän man spyr på faktumet ”inte advent ännu”)

Det här inlägget postades i Skriverier & tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

