Ännu en vecka

Solen gick ner över bron vid sågverket som sedan länge är dött.

Solen gick upp över samma bro. Över samma sågverk.

Det blev fredag och flätorna var med.

Vi åt bullar och levde farligt i biltvätten i Hammarstrand.

Skulle städa och hittade min favoritskiva från 2000. Skreksjöng lite ”ICH BIN WIEDER HIEEEEEEEER!” för Kerstin som förskräckt undrade vad jag höll på med.

Åt söndagsfrukost. Blandade mörk oboy och gjorde perfekta äggmackor.

Vi firade att det är Elisabet imorgon. Både jag och farmor innehar det fina namnet.

Vi slog på stort med smörgåstårta på Villavägen.

Så gick jag en promenad när solen gick ner.

Pratade med kusin Anna i telefonen och svor över telefonens oförmåga att spara det vackra jag hade inför ögonen. Jag lovar, så krispigt.

Nu ska jag inmundiga varma mackor framför Solsidan som den svennebanan på Sveriges landsbygd jag är.

Det här inlägget postades i Foto, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

