När det finaste man hört var Unfaithful med Rihanna

Hej, lever lite halvt i mitt förflutna sådär. Går i mina högstadiekorridorer och har nyckel till lärarrummet där min framtid rättades och betygsattes. Ser det vilsna kaoset från en annan sida.

När jag gick i sexan, sjuan, åttan, nian då var jag en annan. Då var jag en annan version av mig själv. Fast egentligen precis likadan. Håret är långt igen. Framtiden är oviss och jobbig att tänka på. Men idag kan jag sätta ord på mer, märka saker och lägga i lådor. Förstå att saker går över, att vissa stunder måste man ta sig igenom.

Högstadiet. När det finaste man hört var ”Unfaithful” med Rihanna. När man kunde texten till ”Fergalicious” utantill. När man beundrade Ola från Idol 2005 och försvarade att han inte ville kallas ”Idol-Ola” längre. När man spenderade kvällarna på msn och bad folk skicka ”ny musik” och la ut djupa texter på bilddagboken. När man spelade vilsen vänsterback i Kälarne IK F16 och tittade på OC. Man var kär i Seth och ville vara Summer. Paris Hilton var den tuffaste människan man kände till.

Så här är fem timmar av min högstadietid:

(Om den inbäddade listan strular, klicka här)

Det här inlägget postades i Kuriosa, Skriverier & tankar, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

