Barn-MOMENTS

Alltså barn. Är helt frälst vissa dagar. Sliter mitt hår andra. Men mest av allt är jag så himla övertygad av att någon gång i framtiden vill jag att min vardag ska innehålla kidz. Adopterade, inseminerade eller originalbakade spelar mindre roll.

Idag helt appropå fick jag kramar och håll-i-hand och kärleksförklaringar. Förstår så innerligt hur människor vill arbeta på fritidshem i evigheter och tjänstgöra på dagis i hela sina liv. Det är sån guldkant på allt. Såklart en himlans massa konflikthantering, rätt och fel-inlärning och skrik. Jag förstår jag också att allt har två sidor. Men ändå. Dessa MOMENTS som barn skapar. Det gör mig knäsvag.

Det här inlägget postades i Skriverier & tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

