Det allra heligaste. Det allra sjukaste.

Tänkte att vi kunde titta på mitt allra heligaste för en stund. Där jag låg klubbad halva fredagen (och höll på att bli sinnesjuk på kuppen, pga febrig och ont i halsen). Sovalkoven som inte är det vackraste man sett. Men oj så jag trivs. Våfflor har jag lyckats pynta med. Kuddar har jag fyllt upp med. Det är så himla bra så.

Och just igår såg det näst viktigaste, nattduksbordet, ut så här. Vattenglas, Zyx, idomin, vykort, tidningsbilagor, honungsvatten, böcker som väntar på att bli lästa, en dator på en gömd hylla, en kamera, hörlurar, den bästa pennan.

Det bästa man har behöver ju inte vara så himla vackert.

Det här inlägget postades i Kuriosa, Skriverier & tankar, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

