Tågaggression, konsertkärlek och bondgårdsdimma

I fredags såg det inte riktigt ut såhär här hemma. Den här fina snön hade hunnit smälta och jag gick till jobbet när det var mörkare än såhär. Men vi kan låtsas.

Jag hade lyckats med flätorna igen (värt att föreviga!!). Hade sådana underbara barn när jag öppnade fritids. Vi dansade till ”Elektropop” och ”Smurfhits” och min dag kunde inte börjat bättre.

Lillasyster fyllde sjutton och jag hade bakat den här till henne. (Kerstin kallas Kärra Berra som stegrat till namnet Berry). Av mig fick hon biljetter till Lady Gagas konsert i Oslo om en månad (iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih!). (Vi är inte på något som helst sätt besatta och kära i hela den karusellen?)

Så skulle jag åka till kusinerna och Gävle.

Sedan upplevde jag hur det kan gå om ens tåg är ersatt med buss och att inte hinna med sitt tåg. Uttryckte min aggression mot SJ och Norrtåg (på något sätt var ingen ansvarig…) Pratade med kusin om min frustration att bli tre timmar sen. Konduktören hörde och bokade (ganska rädd) om mig så jag fick byta tåg i Ånge. (Om ni vill läsa om sådana här fantastiskt intressanta äventyr brukar min frustration finnas väldokumenterad på twitter)

Nåja! Jag hann och steg av i Gävle och in i konserthuset och fick mig en redig dos av Markus Krunegård.

Svettades kopiöst, sjöng kraxigt och dansade galet.

Vågade mig till och med längre fram när extranumrena spelades.

Vilken man alltså. Ska skriva ner låttexter så jag kommer ihåg tills jag blir gammal och halt.

Skjutsade liten kusin på krogen och åkte kusinkaravan med den äldre kusinen. Fick köra den lilla sportbilen genom Gävlenatten.

Sov sött till bamse-saga. Vaknade till dimma.

Frukosterade.

Hängde i bästa stället i hela huset. Biblioteket.

Hälsade på Trassel.

Åkte till Valbo och gick ett varv på köpcentrat.

Fick oss en fyra rätters-middag av herr farbror som är en extraordinär kock.

Så avslutades helgen med hästpromenad och fikande.

Fina fisken.

Det här inlägget postades i Foto, Kuriosa, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

