Springskorna och GÖTT

Har haft en sån HARMONISK vecka. Eller ja, del av vecka. Familjen lämnade fastlandet Sverige och höstlovsfirade på Gotland. Jag lämnades kvar hemma (hårt arbetande) och fick finbesök över helgen. Åt middag, promenerade någon mil. Fikade. Införskaffade springskor (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!). Seriöst: inte haft nya sen 4:an. Bara halvtaskiga inneskor för en femma typ. Inte orkat bry mig, inte orkat ta mig för. Men nuså!

Har annars utnyttjat ensamlevandet till fullo: sovit i päronens dubbelsäng, ätit choklad på morgonen (naaaaaAAAaaaj skulle mor ha sagt), lämnat disk framme, huserat över HELA köksbordet, suttit med en fotobok i TIMMAR, rört på mig, druckit te, missbrukat värmeljus, kronljus osv. Haft det GÖTT helt enkelt. Kom på mig själv typ igår, att gud vad bra man har det.

Och igår bjöd jag mina polare från Kälarne på lasagne. Mums. Spelade Cluedo också, förlorade och hatade det. Spelade ”Med andra ord” med sjuk inlevelse. Lite så har man det.

Nu är familjen hemma från Gotland, inklusive denne charmante man:

Vi ses/syns/hörs/höres/möts/skypar/ringer/telepaterar!

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

