Vad veckor bestått av

Idag tycker jag är ett utmärkt tillfälle att kika igenom min telefon-kompanjon och reda ut vad jag har haft för mig under senaste veckorna.

En lördag hängde jag på en fotbollsläktare i Brunflo. Blöt och kall upplevde jag lite fotbollsljud som jag längtat efter ett tag. Spelade gjorde Hanna, som numer är Israelit.

Räknade klass-nio matte med Margit och farmor. Gick sådär.

Mamma for bort och pappa önskade favoriten till efterrätt: hemgjord chokladsås (sirap+socker+vatten+kakao=mums!)

En lördag njöt jag av DN-bilagorna extra mycket. Alltså kulturbilagan <3.

En promenad på Norriboan-vägen. Finaste promenaden jag vet.

Men så hade pappa och hans jobbarkompisar kommit överens om att här, på min favoritstig, ska vi bygga en ny väg. Allt för att kapa några träd längre in i skogen. Men jag är ju envis. Jag skulle gå min runda.

Vilket slutade i att jag fastnade i lera. Fann lite fast mark och sprang sedan halvt nedsjunken och lerinpackad vidare några steg. Höll på så i ca en kilometer. Fin stund.

Hängde på pappas kontor och drack kontors-oboy.

Så for vi till Englandet. Här ligger vi i hotellsängen som en annan treenighet.

 

Himla fint tycker jag i alla fall. Lite lyckliga sådär. Och London-berusade.

Och här har vi vår privata London-guide. Charmigaste jag sett.

Snön kom. En rejäl dos.

Kändes lite som att bo i Sibirien när jag pulsade och kisade mig framåt.

Gjorde mitt jobb som husmoderlig dotter och kockade ihop chili con carne till familjen, men tillhörande bröd. Och tre matlådor. Skröt på instagram om mina vuxenpoäng.

Lyckades imorse knåpa ihop  såna här Margareta-flätor alá Julia Tymoshjienko.

Kände mig sjukt vass.

Så tog jag en promenad längs Ansjön efter jobbet.

Så lite på det viset har världen sett ut genom min mobil-lins.

Det här inlägget postades i Äventyr, Foto, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

