Jag är kräsen

Okej, jag erkänner, jag är kräsen. Har höga krav. Är bortskämd.

Men är det så hemskt alltid? När man önskar sällskap av någon som är som jag. Någon som bryr sig alldeles för mycket. Någon som gapskrattar rätt ut och någon som inte vill bli någon annan varje fredag efter ett systembolagsbesök. Finns det någon som pendlar mellan eufori och depression? Är extrem: upplever livet i koncentrat av lycka, hopp och skrik? Ler från öra till öra. Som sedan rannsakar sig själv, ältar, ältar och oroar. Dödsdömer planer och tankar. Som är smart på insidan, och sluddrig på utsidan.

Allt är ju så himla bra. Och alla omkring mig är så bra. Men ibland önskar man sig någon som är precis som en själv. Som kan putta till en sekunden innan man blir sådär jobbigt arg, ledsen. Någon som kan en precist utan och innantill.

Men jag måste släppa på kraven. Släppa på kontrollen.

 

Det här inlägget postades i Skriverier & tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

