Idag betalade jag för luft

På dagens turisttur med lillasyster inhandlades dagens middagsingredienser och lördagsgotta. Jag satsade på choklad med luftbubblor och betalade därmed extra för lite luft. Klart värt en extra krona. För om det är någon slags luft man ska unna sig, så är det den man kan bubbla in i en chokladkaka. Säkert en konst i sig att få bubblorna på plats.

Nog om chokladbubbel-vetenskapen. På turen besökte vi en tjusig (ganska hemlig) utsiktsplats där man kan se långt, långt. Detta ägde rum efter att jag fått motorstopp och skämt ut mig som ”hon där i Porschen kan nog inte köra bil” (det kan jag, pappas pärla var bara lite bångstyrig idag). I alla fall: vid utkiksplatsen kan man rebelliskt krypa genom ett stängsel och uppleva detta med sin lillasyster: Indalsälv och kullar och kullar. Hej alperna liksom?

Det här inlägget postades i Äventyr, Foto, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

