För fega för krigsmålning & hårda som stål i ett hemsökt hus vid Ljungans stand

Traditionsenligt träffades tre töser och jag, alla från postnummer åtta-fyra-noll-sex-fyra. Precis som förra året packade vi in oss och for några mil in i grannlänet för att äventyra på en sommardag. Halva styrkan vågade krigsmålning inför dagens strapats. Här har ni Malin.

Madde var med.

Amanda också.

Malin och jag.

Pausade med sallad, pizza och saft i stora lass. Lösa gåtor, krypa smidigt och trängas trångt tär på krafterna.

Vi hade lärt oss att utbudet av föda var inte optimalt, så vi utrustade oss för lågt blodsocker.

Nästa paus bjöd på glass, ändå nästa lockades det med chokladbollar.

Så avslutades det sju timmar långa bodaborgandet med strandfika. Malin vaktade kameran medan jag besökte vattenklosetten.

Men jag återkom med storm. I min nio år gamla Tomas Ledin-tshirt.

För jag skulle ju på konsert på kvällningen. Peppade hårt.

Så hårt att jag sänkte bryggan.

Vi fick flytta fikandet några meter pga mitt hoppande. Men det gick ju det med.

Så blev det bråttom, för jag skulle ju vidare. Så då bjöd damerna på detta vackra avsked.

Sötnötarna for hemåt mot hemorten och jag for österut. Upplever så fina stunder med damer från samma postnummer. Även fast våra kompassnålar riktar sig åt olika håll är det nu officiellt att en sommardag är vikt åt bodaborg-spring.

Det här inlägget postades i Äventyr, Foto. Bokmärk permalänken.

En kommentar till För fega för krigsmålning & hårda som stål i ett hemsökt hus vid Ljungans stand

  1. Kajsa skriver:

    Svar: Tack! 🙂

    Träskorna kommer från Indiska, fast för typ tre år sedan. Jag älskar dem. Bästa vår/sommar-skorna!

Kommentera

