Mobiltillvaron

Tillvaron delas till stora delar av dygnet med min telefon-manick. Kollar twitter, väcker mig på morgonen, spelar upp musik och podcasts och ger mig kontakt med omvärlden. En go en pryl. Så tar jag ju en del fotografier och skärmdumpar med den. Senaste tiden har minnet fyllts av detta:

Jonathan Johanssons fagra stämband. Bästa bästa låten. Gör mig så glad och ibland sorgsen. Lyssna.

Spenderade 10 timmar i Östersund. Första gången på en månad spatserade jag på stadens kullerstenar och asfalterade gator. Mammas bil skulle servas, så jag trängdes med norrmän som skulle spela Storsjöcup för att överlämna min före detta kamera till herr Anton. Ja, just, ni kanske inte vet? Jag rockar en ny pärla som är lite tyngre i handen, tar snabbare bilder och har fler knappar. Därför ser bilderna lite annorlunda ut, men snart kan jag med den lika bra som min förra kamerakompis.

Här äter Anton baguette på Vanjas café.

Om ens kompis jobbar med mat och fika måste man hälsa på och störa.

Under dagen i staden spatserade jag förbi trappen där jag sa hejdå till klassen. Pampigt på något sätt samtidigt som det gjorde lite ont.

Jag hade varit smart nog att gå in nya skor i sommarhettan. Det gjorde ont.

Men jag blev gladare när jag träffade Vanja och Hanna för mat.

Jennifer dök också upp.

På hemvägen blev jag lite nödig och uträttade behoven med denna utsikt:

Dagen därpå så dök munkmannen upp! Han som åker runt i byarna och säljer munkar. Lyckan.

Jobbade lång-dag och kom på att jobb-nycklarna låg i fickan när jag steg in genom dörren hemma. Övertalade mig själv att då förtjänar man att låna pappas bil.

Kusinbesök! Barnvaktade och åt middag.

Hela barnvaktar-gänget. Kusin Anna, lille Raoul och lillasyster Margit (som hade största barnvaktar-ansvaret)

 

Det här inlägget postades i Äventyr, Foto. Bokmärk permalänken.

Kommentera

