Vattenplanare från Östra Sundet

I lördags var den precis två veckor sedan jag lämnade den stad jag bott i för tre år. Jag vinkade adjö till blivande fransos och for utåt skogarna. Jag har nu bott hemma i Kälarne i dessa tre veckor och kände att jag behövde en dos av Östersundsflickor. Så jag bjöd in ett gäng. Vi hann blöta ner dem och ge dem lite föda, en mycket trevlig lördagseftermiddag.

Det inbjudna gänget är långt ifrån tama.

Fröken Olsson var dock mycket tam, då hon dansat sig blå om benen dagen innan. Däckade på närmsta soffa och såg ut såhär så fort någon kom i närheten:

Olivia och Danielle prövade synen på en tavla vi har i köket.

Men insåg sedan att de behövde glasögon

Under dagen hade jag lejt lillasyster Margit att vara vattenskidåkningsguide, men arbetet inleddes med brödservering. Små systrar är till för att utnyttjas.

Peppnivån var lite olika i fröknarna.

Och lite såhär såg jag ut på min lediga lördag. Halvdöv och snorig.

Danielle var utrustad med rejäl pepp för dagen.

Våtdräkt åkte på.

Man måste känna på vattentemperaturen.

Lite kallt.

Margit började med att visa hur det går till.

Danielle tyckte att vattnet var lite väl kallt.

Och nervositeten hos damerna eskalerade till detta.

Vanja visade hur toffsen skulle sitta för bästa luftmotstånd.

Hanna tog det lilla lugna och höll sig så nära vattennivån som möjligt.

Det blev dags för Olivia att försöka.

Men det gick sådär. Likaså för Vanja.

Men jag tror att Ansjön bjöd på ett bra bad ändå.

Danielle var sist ut.

Och klarade det galant.

Medans förlorarna tog Danielles succe lite hårt.

Men så bjöds det på fika och soffhäng, så jag tror alla blev nöjda ändå-

Till och med fröken Olsson, för hon hittade sig en bok om däggdjur, med ett helt uppslag om valar.

Det här inlägget postades i Äventyr, Foto. Bokmärk permalänken.

Kommentera

