Man måste bära en rymd på axlarna

Bara så ni vet så lyssnar jag på världens bästa spellista just nu. Allt från peppande till smäktande. Från snyft till armrycksdans. Och det säger så himla mycket om hur jag mår, känner och tänker just nu.

För musiken fyller ju upp mig. Sådär poetiskt. Men så hemskt sant. Den förstärker mina tårar. Ger eld åt min ilska. Peppar min glädje. Musiksätter mitt liv. Ger takt åt min promenad.

Ni kan ju lyssna på min sommartolv ni med, om ni vill.

Det här inlägget postades i Kuriosa, Skriverier & tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

