Tomheten

Kanske är det för att jag feberyrar och känner mig lite extra ensamen. Men jag känner mig så tom i magen just nu. Inga luncher fylls av sånt som jag pratat om i tre år över morotsfrestelse och pannbiff. Samtalen som underhöll min hjärna. Fick mig att tänka till och skratta. Nu pratas det semesterplaner och allt känns så låst. Frihetskänslan blåste bort med nordanvinden. Men jag tjänar ju pengar.

Jag ursäktar allra ödmjukast om detta utrymme fylls med för mycket student-tomhet just nu. Men nu är det så att många minuter ägnas till att ställa om rutiner och känslor. Allt för att inte göra mig själv besviken. Men det blir bättre och bättre.

Det här inlägget postades i Skriverier & tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

