Innan allvaret väster om Gevalia

Just nu är jag mest febrig, hostig och svag. Men jag ska ta mig i kragen och visa er hur några dagar såg ut i förra veckan.

Det hade bara gått ett dygn sedan vi vinkat av den blivande fransos-fröken. På söndagskvällen stod också jag på perrongen i väntan på ett tåg. För jag hade ringt mina kära kusiner och känt att jag fått för liten dos av töserna. Så jag hoppade på första bästa tåg för att ta en Gävle-tur.

Vi promenerade längs skogsvägar och drack saft. Läste bok och klappade katt. Sånt där som man ska ägna sig åt när man har några dagar till övers innan sommarjobbs-allvaret börjar.

Och jag hann hitta ett par ursöta pjucks.

Så sa jag hejdå till fina Vinnersjö. Sög i mig de sista solstrålarna och kusinkramarna.

Och for hem för att förbereda inför vårdbiträdandet som min sommar fylls med. Men oj så fint jag hade det på ett av de finaste ställena på jorden.

Det här inlägget postades i Äventyr, Kuriosa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

