Den överkänsliga personen inuti

I podcasten ”C/o Hanna och Amanda” pratas det om högt och lågt och jag är ständigt fäst vid deras pratstunder. För någon vecka sedan hade Amanda funnit ett test där man kunde testa sig om man var en hög-känslig-person. Det här med självdiagnos osv kanske inte är så himla säkert. Men jag kan slå mig i backen på att om det är något påhitt som stämmer in på mig, så är det ”HSP”- High Sensitive Person.

Testet finns här.

Mina euforikänslor som ingen känner igen sig i.  Överväldigande stunder. Uppskattning av dofter och att vara lättpåverkad? Kanske hör det i ihop med att vara en överkänslig person? Vem vet? Kanske jag bara vill ha några svar.

Det här inlägget postades i Skriverier & tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

