Amerikatt där på andra sidan, dit går skutan.

Å, Amerika, Amerikatt. Det största, det bästa och det vackraste. Mångfalden och den amerikanska drömmen. Allt lockar och högst på listan av resmål är: Seattle, San Francisco, Los Angeles (Universal Studios!!!), Las Vegas, Grand Canyon och Dallas. Skrika så det ekar och svinlas över Grand Canyons djup, spela bort en tia på enarmade banditer, lära mig säga ”howdy” som en riktig sydstatare och se platser där filmer gjorts och som jag förälskat mig i. De stora hamburgarna. Dialekterna. Värmen. Kylan. Hela spektrat Amerika.

Listan fortsätter: New Orleans, Salt Lake City, Chicago, Washington D.C. och New York. Det blir som ett enda stor smörgåsbord och ju mer jag skriver ner, desto mer kommer jag på. Någon gång måste jag hejda mig. Men det vore ju helt fantastiskt med en rundresa genom staterna för att uppleva lite Amerika. Å så fint det vore.

Sist som delmål står temaparken för Harry Potters värld i Orlando. Vore ju alldeles, alldeles underbart om jag lyckades genomföra ett sånt stycke Amerikaresa.

Det här inlägget postades i Äventyr, Kuriosa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

