Körfältsgrillandet

I maj veckan innan studenten bjuds det på grillfest på Östersunds Körfält. Med studentmössan på för första gången begav jag mig mot Olivia, där fina klassen skulle samlas. Lillasyster Kerstin skulle också grilla så vi sprang om varandra i badrummet för att pudra kinder och välja kjolar.

Vädret från cirkussöndagen var som bortblåst och kvar var vinden som tog tag i min kjol och blottade min bakdel för passerande bilister. Men jag var glad ändå, med solglasögon på och med kjolen i hand. Solen sken i ögonen och björkarna virvlade framför mig längs Allégatan.

Fröken Nordlöf ville ha guidning och sällskap så jag satte mig på en bänk för att invänta damen.

Jag hittade Jennifer, Karin och Maja.

Så här snajsig såg jag ut med mössan på.

Vi kom fram till Olivia.

Där satt Hanna med sin snygga mössa.

Clara, Vanja och Elina.

Hanna O.

Hanna L fick tillbaka några bokstäver på sin mössa.

Clara och värdinnan Olivia.

Vanja och Elina fick tag på kameran.

Jag fick ta hand om Nasse jag.

Frida kom!

En utböling dök upp! Samhälls-Anton dök upp mitt i NVI09.

Karin hade på sig Gaga-västen!

Jag fick syn på Carro genom fönstret och var tvungen och gå ut för att hälsa.

Hon var jättetjusig i sin via mössa!

Se så smidigt att se namnet på allas mössor!

Jag kom på Jennifer att fippla med en påse…

Men hon skulle bara öva på sitt ”fierce”-face.

Jonatans mössa var hemma, så vi hängde på för promenad. Jennifer hittade ett par skor. Sju storlekar för stora.

Clara följde också med.

Jennifer hade beslagtagit en filt för att hålla värmen.

Vi gissade vilket hus pojken bodde i medans solen gick ned.

Jennifer skuttade och ramlade ihop i en hög och lyckades smutsa ner den nya mössan och blev mycket ledsen.

Men donnan är snabb på att ladda om! På med jackan så tog vi sikte på Körfältet!

Vi poppade lite musik på vägen.

Johanna och Carro gå-dansade.

Elina hittade bekväm stol.

Hannorna gick till attack!

Vanja fick en skratt-attack efter ett påhopp på stackars mig. Vi båda hamnade i gräset, raklånga. Men en studentmössa ska ju ha några gräsfläckar, eller hur?

Vanja visade stolt upp sin tomma väska för både mig och trevliga poliskonstaplar.

Lillasyster Kerstin kom förbi och sa hej. Det dröjde inte länge förrän hon också fick en Vanja-attack.

Jennifer utrustade sig med spade för den ultimata grillkvällen.

iSb31Y

Jag fann min baldejt i vimlet!

Karin hade hunnit få läppstiftspuss.

Och vi stötte på både Bieber och Troy Bolton.

Två Kälarnetöser virvlade förbi.

Jennifer såg poliser.

Så började det kallna och tårna frysa. Vi ringde efter hemskjuts och avslutade kvällen med att stjäla samhälls-filtar och springa några varv.

Det här inlägget postades i Äventyr, Foto och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

